Ale cyrk!

Czy mieliście okazje poznać już nasze jesienne nowości?  Dziś zachęcamy Was do poznania gry „Ale cyrk”. Gra autorstwa Marco Teubner’a z ilustracjami Marie Cardouat z pewnością zachwyci młodych graczy swoją tematyką oraz wyjątkowymi rysunkami. Gra wspaniale ćwiczy spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową oraz precyzję motoryki dużej.

W pudełku znajdziecie 9 drewnianych klocków z postaciami akrobatów, 53 karty z układami akrobatycznymi, 3 areny cyrkowe oraz instrukcję. Zadaniem graczy będzie zaprezentowanie układów akrobatycznych. W tym celu będą oni ustawiać na arenach drewniane klocki, według wzoru podanego na karcie.

Aby rozpocząć grę rozłóżcie areny cyrkowe na środku stołu, dywanu bądź podłogi na której gracie. Następnie przetasujcie karty i rozdajcie każdemu z graczy po cztery. Pozostałe niech leżą w stosie pośrodku Was, aby każdy miał do nich łatwy dostęp w momencie dobierania kart. W trakcie każdej tury gracz może wybrać jedną z dwóch akcji:

  • wybrać jeden klocek, który jeszcze nie brał udziału w grze (nie ma go na arenie) i postawić go na wolnej arenie, bądź na istniejącej już wieży
  • wziąć pojedynczy element stojący na arenie lub całość/część wieży i przełożyć go na pustą arenę lub na inną konstrukcję

Ważna zasadą dotyczącą przenoszenia klocków jest ta, że gracz przenosząc wieżę może trzymać ją tylko za jeden klocek. Oczywiście najmłodsi gracze nie muszą stosować się do tej zasady Warto pamiętać również o tym, że gracz nie może cofnąć ruchu wykonanego przez poprzednią osobę. Klocki powinny być stawiane równo jeden na drugim w pozycji pionowej.

Gracze w trakcie gry będą dążyli do ułożenie układów zapisanych na kartach. Gdy uda się spełnić warunek, gracz wykrzykuje Ale cyrk! , kładzie kartę na stole i wszyscy wspólnie sprawdzają czy ułożona figura spełnia warunek przedstawiony na karcie. Może zdarzyć się sytuacja, że układ klocków spełnia naraz kilka warunków. Wówczas gracz wykłada kilka kart, a następnie dobiera odpowiednią ich ilość.

W grze występują cztery rodzaje kart:

  • wskazane klocki muszą zostać ustawione na arenie w podanym kolorze; ich kolejność jak również obecność innych klocków nie ma znaczenia.
  • wskazane klocki muszą zostać ustawione jeden na drugim, w kolejności wskazanej na karcie; kolor areny oraz obecność innych klocków nie ma znaczenia
  • klocki muszą zostać ustawione we wskazanej kolejności; to co pomiędzy nimi, jak również kolor areny nie mają znaczenia.
  • klocek z pokazaną postacią musi znajdować się we wskazanym miejscu na wieży; inne ustawione postacie oraz kolor areny nie mają znaczenia

Grę wygrywa gracz (lub kilku z nich), który jako pierwszy spełni siedem warunków
To wspaniała propozycja na rozchmurzenie nadchodzących prawdziwie jesiennych, coraz krótszych dni! Wyobraźcie sobie siebie w rolach wyjątkowych akrobatów cyrkowych i rozpocznijcie wyjątkowe przedstawienie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *