Planeta zwierząt

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego nasze wydawnictwo wprowadza dwie nowości, wzbogacając tym samym serię IQ Granna o nowe pozycje.

0000774_iq-planeta-zwierzat

Pierwszą z nich jest Planeta Zwierząt. Gra przeznaczona jest dla dzieci od 8 lat. Jej celem jest zaznajomienie graczy ze światem zwierząt, poznanie ich cech osobniczych i obszarów występowania.
W pudełku znajdziecie 110 dwustronnych kart zwierząt, żetony cech i kontynentów, pionki ekologa i myśliwego, instrukcję oraz żetony punktów.

Na Planecie zwierząt spotkacie najróżniejsze gatunki fauny żyjące na wszystkich kontynentach. Spróbujcie określić ich cechy (wielkość, wiek i prędkość) oraz przypasować do obszaru, na którym żyje.

W zależności od ilości graczy rozdajemy każdemu z nich od 4 do 10 kart. Ważne, aby gracze trzymając swoje karty widzieli jedynie nazwy i zdjęcie swoich zwierzaków, natomiast na kartach przeciwników pozostałe cechy.
Celem gry jest przyporządkowanie kart zwierząt do właściwych kontynentów oraz uszeregowanie zgodnie z wartościami ich cech.
Gra składa się z dwóch rund. Każdy z graczy podczas swojego ruchu wybiera jedną z trzymanych w ręku kart i deklaruje, na którym z kontynentów chciałby ją umieścić. Jeśli przy danym kontynencie znajdują się już jakieś karty, gracz musi dodatkowo określić pomiędzy którymi kartami chce umieścić swoją. Zwierzęta porządkujemy pod względem jednej wybranej spośród trzech cech: prędkości, wielkości lub wieku.

Następny krok to informacja od współgraczy, czy w danym miejscu może zostać położona karta. Do tego grający musi prawidłowo określić kontynent oraz właściwe umiejscowienie karty pod względem jednej wybranej cechy.  Gdy odpowiedź jest prawidłowa gracz kładzie kartę w odpowiednim dla niej miejscu na stole. Jeśli natomiast popełnił on błąd jego kolej kończy się, kartę pozostawia w dłoni, a pozostali gracze nie mają obowiązku zdradzić na czym polegał jego błąd.
Pierwsza runda trwa do momentu, aż któryś z graczy zagra swoją ostatnią kartą. Wszyscy otrzymują tyle punktów karnych, ile kart zostało im w rękach. Następnie karty tasujemy i rozdajemy tak jak na początku gry. Druga runda przebiega w sposób zbliżony, ale trudniejszy. Za każde błędne zagranie gracz, poza zatrzymaniem karty w ręku, dostaje również jeden punkt karny.

Zwycięzcą zostaje gracz, który otrzymał najmniej punktów karnych.

W grze występują dwie postacie: Myśliwy oraz Ekolog. Ponieważ ich udział nierzadko komplikuje rozgrywkę używamy ich wyłącznie w zaawansowanym wariancie gry. Myśliwy blokuje wybrany kontynent, np. gdy odwiedza Afrykę, gracze nie mogą tam zagrywać kart zwierząt.  W przypadku ekologa sytuacja jest znacznie przyjemniejsza. Gdy gracz umieszcza kartę na kontynencie odwiedzanym przez ekologa, jednocześnie pozbywa się jednego żetonu punktu karnego.

Chcecie stać się specjalistami w świecie fauny? Sięgnijcie po Planetę zwierząt!!!

Jedno przemyślenie nt. „Planeta zwierząt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *